VISUAL STUDIODA BAŞLICA ÖZELLİKLER

SIK KULLANILAN ÖZELLİKLER



Name -> Program yazılırken kontrollere erişimi sağlar.

Anchor (Çapa) ->Bir kontrolün büyüklüğünün, içinde bulunduğu kontrolün büyüklüğüne göre değişimini sağlar. Yani kontrolün, bulunduğu boşluğa nasıl yerleşeceğini ayarlar. 

AutoSize (Otomatik büyüklük) -> Bir kontrolün içeriğindekilere göre boyutunun otomatik olarak ayarlanmasını sağlar. 

BackColor (Arka plan rengi) -> Bileşenin arka plan rengini değiştirr.

BackGroundImage (Arka plan resmi) -> Kontrole arka plan resmi koymak için kullanılır.

BorderStyle (Kenarlık stili) -> Kontrole kenarlık koymak ve kenarlık stilini ayarlamak için kullanılır. Kullanılan kenarlık stiline göre kontrolün büyüme küçültme  işlemleri sabitlenebilir.

Cursor (Imleç) -> Kontrolün üstüne gelindiğinde fare imlecinin alacağı şekli belirler.

Dock (Yerleştirme) -> Kontrolün içinde bulunduğu kontrolün duvarlarına yaslanıp yaslanmayacağını belirler.

FlatStyle (Yüzey Stili) -> Fare kontrolün üzerine geldiğinde kontrolün nasıl bir şekil alacağını belirler.

Image (Resim) -> Kontrole resim yerleştirilmek isteirse kullanılır.

Items (Maddeler) -> ComboBox (Açılır kutu) ve Listbox (Liste Kutusu) için elemanları girmek için kullanılır.

Location (Konum) ->Kontrolün sol üst köşesinin, içinde bulunduğu konteynerin sol üst köşe noktasına göre koordinatlarını belirlemeye yarar.

Locked (Kilitli) -> Tasarım esnasında bir kontrolün sürüklenip sürüklenemeyeceğini ayarlamaya yarar.

MArgin (Kenar Mesafesi) -> Bir kontrolün komşu kontrol ile arasındaki mesafeyi ayarlamasına yarar.

Size (Büyüklük) -> Bir kontrolün genişlik ve yükseklik ayarlarını belirler.

Text (Metin) -> Kontrol ile ilişkilendirilmiş metin bilgisidir. Butonlarda üzerindeki yazı, metin kutularında içindeki yazı olarak örneklendirilebilir.

TabIndex -> Kontrollerin klavyeden TAB tuşuna basıldığında hangi sırayla seçileceğini belirtmek için kullanılır. 0 (Sıfır) indexten başlar.

Visible (Görülebilir) -> Kontrolün kullanım sırasında görünür ve gizli olma durumunu belirler.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖĞRENCİ KAYIT OTOMASYONU

3- C# İLE NOTEPAD (NOTDEFTERİ) YAPIMI

HESAP MAKİNESİ